basirmine

basirmine

اخبار اقتصادی مندرج در جراید و خبرگزاریها
basirmine

basirmine

اخبار اقتصادی مندرج در جراید و خبرگزاریها

سید سپهر قوام الدینی / / نقدی جدی بر عملکرد آقای خنده در فدراسیون فوتبال

فوتبال ایران ، مدیری بهتر از کفاشیان ندارد؟

ورزش ایران مدیری بهتر از کفاشیان ندارد؟این روزها مرد هزاران چهره ورزش علی کفاشیان به استراحت نیاز دارد. بالغ بر 8سال شکست و ناکامی برای فوتبال بس است. فوتبال به یک خون تازه احتیاج دارد. فوتبال ما ضعف ساختاری و ریشه ای دارد.

    

نشان آنلاین-سید سپهر قوام الدینی: علی کفاشیان (زاده ۱۵ مرداد ۱۳۳۳ در نایین) رئیس فدراسیون فوتبال ایران است. وی دارای مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس تجارت بین‌الملل از دانشگاه ماستریخت هلند است. از مهمترین پست‌های اجرایی وی می‌توان به مدیریت اداره نظارت ارز بانک مرکزی، معاون ورزشی و امور فدراسیون‌های سازمان تربیت بدنی و دبیرکل کمیته ملی المپیک اشاره کرد. کفاشیان از قهرمانان تیم ملی دوومیدانی کشور و رکورددار رشته دوی ۱۱۰ متر با مانع بوده‌است.
نگاهی به کارهای اجرایی کفاشیان یکی از نکاتی است که هر بیننده ای را به خود مشغول می کند و لقب پرطمطراق مرد هزار چهره را برازنده وی می سازد. به راستی کفاشیان کیست و آیا ورزش ما مدیری بهتر از او ندارد که در همه دولت ها نقشی کلیدی در ورزش ایفا می کند؟

معاونت نظارت ارز بانک مرکزی
معاونت ورزشی و امور فدراسیون های سازمان تربیت بدنی !!
دبیر کل کمیته ملی المپیک

رکورددار رشته ی دوی  110 متر با مانع
سرپرست اکثر فدراسیون های ورزشی از قبیل:  ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک، بولینگ و بیلیارد، سوارکاری، شطرنج، قایقرانی و اسکی روی آب!!
و .......

آیا همه سمت های اجرایی فوق به منزله کارآیی بالای علی کفاشیان است؟ علی کفاشیان همان مرد هزار چهره معروف است که همه جا به اشتباه حاضر می شود و هیچگاه در قالب واقعی خویش فرو نرفته است. حداقل این همه سمت های اجرایی می بایست از کفاشیان یک دژ مستحکم می ساخت ، دژی غیرقابل نفوذ و پراراده  اما تنها آنچه که از او در اذهان باقی مانده است خنده های روی اعصاب کفاشیان است که نقطه بزرگ منفی همراه وی محسوب می شود.

او مدرک از دانشگاه ماستریخت هلند،دارد اما انگلیسی صحبت کردن اش را در مراسم کنفدراسیون فوتبال آسیا، حتی اگر هم بخواهیم نمی توانیم فراموش کنیم، با لهجه ضعیف، پر از مکث و تامل و پر از غلط های وحشتناک  از کفاشیان در مراسم فوق؛ مراسمی که او را به یک چهره بین المللی در حوزه ورزش ایران تبدیل کرد، چهره بین المللی که با این همه تجربه اجرایی، در فدراسیون فوتبال فقط واژه شکست را مقابل نام خود می بیند.

جالب آنجاست که قدرت اسبق فوتبال آسیا با این همه ستاره و اسطوره پر بیراه نیست که بگوئیم در سطح تیم های پایه به یک زنگ تفریح در آسیا تبدیل شده است. عمده موفقیت ما در سال اخیر بازی های بی برنامه و بی هدف و سراسر دفاعی در جام جهانی 2014 بوده است، که این خود مبحث جداگانه ای است که باید به طور مجزا به آن پرداخت.

نگاهی گذرا به عملکرد پرفراز و نشیب فدراسیون های تحت امر کفاشیان ، چهره ای جز یک مدیر همیشه بازنده از وی ترسیم نمی شود،حال سئوالی که مطرح می شود این است که آزموده را آزمودن خطاست، آن هم برای بیش از 8 سال.

فوتبال یک ورزش جوان پسند و مختص نسل جوان امروزی است، باخت های متعدد و بی انتها در رده تیم های پایه و بزرگسالان ورزشگاه های ما را بسیار بی روح و خالی از هیجان کرده است. هنر فدراسیون کفاشیان را در فراری دادن تماشاچیان از فوتبال به چه نحوی می توان نمایان کرد که از مسئولین عالی رتبه وزارت ورزش و جوانان باید پرسید آیا کفاشیان نقطه آمال فوتبال ما است؟

به تازگی ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از برکناری کفاشیان به علت سوء مدیریت و اشکالات عدیده و عمده مالی سخن راند. اشکالاتی که از قبل هم بوده و در دولت های نهم و دهم حتما صلاح بر این بوده که چشم ها را ببندیم و جور دیگر ببینیم. زمانی که کمیسیون اصل 90 به میدان آمده، بحث تخلفات مالی قطعاٌ مطرح بوده و سوء مدیریت حاشیه ای برای  رسیدگی بیشتر به مسئله خواهد بود.

دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان از بررسی استعفای احتمالی کفاشیان خبر داد. استعفایی که هیچگاه محقق نخواهد شد. کفاشیان مالک مطلق فدراسیون در اظهاراتی بی سابقه اعلام داشت: اگر در استرالیا هم شکست بخوریم ، استعفا نخواهم داد و این یعنی زمینه سازی برای شکستی محتمل دیگر.

بدون شک روز 21 آبان 93 برای کفاشیان روزی بد و فراموش ناشدنی است، دو شکست بد در مسابقات جوانان آسیا و جام جهانی فوتسال باعث حذف تیم های ملی جوانان ایران و فوتسال از گردونه مسابقات شد و پس از آن هم شاهکار وینگادای پرتغالی با امیدها و باخت تحقیرآمیز آن هم با 4 گل به ویتنام که روزگاری برای ما کیسه گل بود. و در نهایت تساوی غرورانگیز با قرقیزستان و سوم شدن در گروهی که دو تیم فوق ستاره آسیا به نام های:
 1-
ویتنام

 2-
قرقیزستان
در آن حضور داشتند که خود مبین وضعیت اسفناک فوتبال پایه ما در آسیا است. فوتبالی که روزگارانی نه چندان دور در آسیا قدرتنمایی میکرد و هیچ کس را یارای مقابله با ما نبود و حال به جایی رسیده ایم که؛
ضعف رسیدگی به فوتبال پایه
ضعف شدید در برگزاری لیگ و افت کمی و کیفی بازیها.
بی برنامگی شدید در تیم های ملی
.
عدم ثبات مدیریتی در  فدراسیون و تغییرات عجیب و مهمتر از آن بعد از مجمع فدراسیون
.
ضعف ساختاری و ریشه ای

ضعف در برنامه ریزی (در مسابقات پایه مشهود است.)
دستیار سوزی و کی روش پرستی ((امید نمازی، مجید صالح،دستیار خارجی کی روش و علی کریمی
))
عدم شفافیت در برنامه های مالی به اذعان کمیسیون اصل 90 مجلس

برگزاری مجامع تشریفاتی و لابی های گسترده به جهت ماندگاری بیشتر.
ضعفهای دبیرکل فدراسیون فوتبال و مشکلات و کشوی جادویی
.
انتخاب محمد مایلی کهن به سمت مدیر فنی و ساخت فردایی مبهم برای تیم ملی امید ایران. (خداحافظ ریو
)
غوغای کارت معافیت جعلی بازیکنان و تلاش های بی وقفه فدراسیون برای حضور خاطیان در جام ملتهای آسیا به منظور جلوگیری از ناکامی احتمالی،صدها فقره کارت معافیت جعلی و پول های بی حساب و کتابی که از خزانه بیت المال به  جیب خطاکاران ریخته شد. ناکامی مطلق در فوتبال باشگاهی آسیا به نحوی که حضور در مرحله دوم و عبور از مرحله گروهی برای تیم های ما همانند شهد شیرین قهرمانی محسوب می شود. عدم قاطعیت در برخورد با خطا کاران و جاعلانی که قرار بود به عنوان الگویی برای جوانان این مرزوبوم باشند و در نهایت؛ 2 جام جهانی و یک جام ملتهای آسیا برای تیم ملی بزرگسالان ، دو بازیهای آسیایی و یک المپیک برای تیم ملی امید سه جام جهانی و چهار جام جوانان آسیا برای تیم ملی جوانان ، یک جام جهانی و سه جام نوجوانان آسیا برای تیم ملی نوجوانان و دو جام آسیایی برای تیم ملی فوتسال از دست رفت و این یعنی؛ شکست

موفقیت ها: یک قهرمانی نوجوانان آسیا ، دو حضور در جام جهانی نوجوانان ، دو قهرمانی آسیایی و دو حضور در جام جهانی فوتسال .

 نتیجه گیری: از 19 فرصت حضور و قهرمانی در تورنمنت ها برای تیم های ملی فوتبال ، فقط سه موفقیت برای فدراسیون فوتبال ثبت شده است و این یعنی 16 درصد موفقیت و بالغ بر 84 درصد ناکامی.

وزیر ورزش: استعفای کفاشیان قابل بررسی است .
کفاشیان: استعفا نمیدهم. حتی اگر در استرالیا بازنده باشیم
.
دکتر گودرزی: تغییرات گسترده فدراسیون با نظر وزارت ورزش نبود
.
کمیسیون اصل90: کفاشیان به علت سوء مدیریت و تخلفات مالی به زودی به مراجع قضایی معرفی  خواهد شد
.
خبرگزاریها: تغییرات گسترده در فدراسیون فوتبال در راه است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی : قاطعیت مراجع ذی صلاح برای برخورد با فوتبالیست‌های متخلف در پرونده کارت‌های پایان خدمت جعلی کاملا جدی است،اما هر چقدر مسوولان دستگاه‌های ذی صلاح برای برخورد با این نفرات جدی است مسوولان فدراسیون فوتبال به فکر مماشات با متخلفان هستند و در اندیشه لابی برای استفاده کردن از این نفرات هستند تا شاید به واسطه حضور این بازیکنان احتمال ناکامی‌های آتی را به پائین ترین حد ممکن برسانند اما از موضع گیری های جدید مسوولان ناظر بر این پرونده پیداست که هیچ راهی برای فرار متخلفان از اجرای قانون وجود ندارد.

ماجرای ورود کفاشیان به عرصه فوتبال

 فردوسی پور در برنامه 90 خطاب به کفاشیان: ابتدای سال 91، شماهم اشتباهی در فوتبال بودید؟ کفاشیان: به صورت تحمیلی و اشتباهی به فوتبال آمدم سال۸۶قراربودکه آقای علی آبادی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معرفی شوندامابالاجبارایشان کنارکشیدندومن به عنوان تنها کاندیدا ماندم و به صورت تحمیلی و اشتباهی رئیس فوتبال شدم.

وی در ادامه افزود: روزهای سختی در فوتبال داشتم. در ابتدای امر این پست جدید برای من ناآشنا بود. البته هرچند من ۳۰ سال در ورزش حضور داشتم اما فوتبال فضای خاص خودش را داشت.
فردوسی پور در این برنامه از کفاشیان در مورد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال سوال پرسید و از او خواست که بگوید وزارت ورزش برای انصراف دادنش فشار آورده یا نه. کفاشیان در مورد این موضوع گفت: فشار نیاوردند اما آن ها نمی خواستند من رئیس بشوم. توقع داشتند انصراف بدهم.

وی همچنین اظهار داشت: به نظرمن آقای قریب زمان کافی را برای معرفی خود نداشت و می بایست زودتر می آمد و برنامه های خود را ارائه می داد.
کفاشیان در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: ۳ یا ۴ ماه قبل از انتخابات قرار بود که کاندیدا نشوم. اما شرایط به گونه ای پیش رفت که در انتخابات حاضر شدم و پس از آن هر چه به من فشار آوردند که از کاندیداتوری کنار بکشم، این موضوع را رد کردم
.
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین افشا کرد که خواسته ی وزارت ورزش این بود که قریب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شود. اما آنها معتقد بودند که مجمع باید کاملا آزادانه رای دهد
.
وی افزود: من بهترین نبودم. اما احساس می کنم اعضای مجمع متوجه شدند که من بیشتر از سایرین به درد این فوتبال می خورم. دلیل این صحبت کفاشیان چیست بر همگان پوشیده است و یا اعضاء مجمع چگونه به این نتیجه رسیدند و اصولاٌ چطور کفاشیان را فوتبالی میدانستند خود جای حرف و حدیث فراوان دارد.

با تمام گفته ها بر وزارت ورزش و وزیر محترم ورزش و جوانان است که هر چه سریعتر با تدبیر و امید روح موفقیت را به این ورزش جوان پسند برگردانند. بسیاریی از کارشناسان از وزیر ورزش می خواهند که فوتبال نسل جوان را به صاحبان اصلی آن بازگرداند.

این روزها مرد هزاران چهره ورزش علی کفاشیان به استراحت نیاز دارد. بالغ بر 8سال شکست و ناکامی برای فوتبال بس است. فوتبال به یک خون تازه احتیاج دارد. فوتبال ما ضعف ساختاری و ریشه ای دارد. فوتبال ما نتیجه گراست. فوتبال ما دنبال قهرمانی های مقطعی و نه ریشه ای است. فوتبال ما ضعف دارد.  کفاشیان نیاز به استراحت دارد. کفاشیان خسته است.

سمت های کفاشیان به عنوان مرد همه کاره در عرصه ورزش این روزهای ما:
معاون ورزشی و امور فدراسیون‌های سازمان تربیت بدنی به مدت ۳ سال
رئیس شورای برون‌مرزی
رئیس ستاد مسابقات دهه فجر
عضو شورای راهبری ورزش
رئیس مجامع ورزشی کلیه فدراسیون‌های ورزشی به مدت سه سال
رئیس ستاد نظارت بر عملکرد بازیهای المپیک ۲۰۰۴ آتن و بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ قطر
رئیس نخستین دوره مسابقات داخل سالن دوومیدانی آسیا در سال ۲۰۰۳
رئیس فدراسیون دوومیدانی به مدت ۱۷ سال (از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲)
سرپرست فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک، بولینگ وبیلیارد، سوارکاری، شطرنج، قایقرانی و اسکی روی آب
دبیرکل کمیته ملی المپیک (از سال ۸۳ تا ۸۷)
رئیس کمیسیون رسانه‌های کمیته ملی المپیک
دبیرکل فدراسیون بازیهای غرب آسیا
عضو هیئت اجرایی فدراسیون همبستگی ورزشی کشورهای اسلامی
رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ( از سال ۸۶ تاکنون)
 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همایون سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 13:12

لعنت خدا بر این شخص بی وجدان

باید دید به راستی چرا این شخص دونده مسند ریاست فدراسیون فوتبال را ترک نمیکند؟ به راستی در میان خیل عظیم فوتبالیستها کسی لیاقت مسندنشینی بر فدراسیون فوتبال را ندارد/؟ کسی که از جنس فوتبال باشد و این ورزش را بفهمد. کفاشیان هنوز فوتبال را نمیفهمد. او یک دونده است.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.